Penangan tamparan cikgu!

Budak sekarang atau ibu bapa sekarang yang salah. Dulu masa zaman aku sekolah dulu, kalau setakat kena penampar dengan cikgu, tak adanya nak balik report kat mak abah aku. Bukan apa! Takut aku yang kena lagi sekali.

Tapi sekarang, dah terbalik. Cikgu penampar anak murid je, dah kena saman. Memang mencabar jadi cikgu sekarang. Tahap kesabaran kena tinggi. Alasan kena penampar lebih kurang sama masa aku sekolah dulu. Sekarang zaman dah berubah. Sebab tue, banyak budak-budak sekarang dah tak hormatkan orang tua.
Tak salah manjakan anak. Cuma kena pada tempat dan masanya. Jangan sampai kita menyesal dikemudian hari.

P/S – Terkenang masa kena penampar pertama masa form 1. Atas alasan tak bagi salam kat warden asrama (Cikgu Md Ali). He he he

4 thoughts on “Penangan tamparan cikgu!

  1. Macam2 kes kat sekolah sekarang ni, tak tau sapa salah..Dulu masa kita sekolah takdak la pulak kes2 ni walau ckgu Mad Ali suka menampar :)

  2. gue pun pernah kena tampar..sebab xbuat soalan matematik..lepas tu terus minat matematik..ahahhaaa

  3. Kesian cikgu-cikgu zaman sekarang :(

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge