Beza rokok Malaysia dan rokok di tanah suci Mekah

s_106


Walaupun fatwa dah menyatakan merokok itu haram. Tapi tetap ada orang islam yang merokok. Maybe kerana terlampau sukar untuk tinggallan ketagihan merokok. Tapi kali ini aku nak kongsikan apa yang kerajaan telah usahakan untuk mengurangkan perokok tegar.

Kerajaan Malaysia bagi mengurangkan perokok, letak gambar pada kotak rokok untuk memberi kesedaran kepada perokok. Manakala kerajaan Arab Saudi mengharamkan. Dimana di kedai pun jual dengan cara sorok. Tapi ada kelonggaran bagi orang luar yang mana boleh lagi menghisap rokok dibilik hotel.

p/s – sumber dari orang yang baru balik umrah. bila laa aku dapat pergi plak.

Cubalah berhenti merokok!

- Posted using BlogPress

3 thoughts on “Beza rokok Malaysia dan rokok di tanah suci Mekah

  1. dasar pemerintahan tak sama kan bagi setiap negara ? kalu sha jd PM sha bagi jual rokok tapi harganya dah macam kat hotel 5* utk satu kotak, ngeh3

  2. Pergh…betul la 2 apa yang arab saudi buat 2

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge

WP-SpamFree by Pole Position Marketing