Pesta dadah! rosak anak bangsa aku sekarang…

paper

Tengok paper hari nie, rasa panas je hati aku. Makin menjadi-jadi plak kat Malaysia. Untuk sambut kemerdekaan dengan cara yang langsung tak bermoral. Tambah maksiat lagi. Memang teruk betul laa. Budak-budak sekarang memang tak reti menghargai apa yang ada sekarang. Kalau camni, keadaannya, akan datang confirm Malaysia boleh rosak. Risau plak bagi aku yang dah ada anak yang masih kecil nanti. Kalau besar nanti camna la plak. Ya Allah tolong hindari keluarga aku dari jadi begini.


Inilah jadinya bila buka mata saja, semua ada depan mata. Tak perlu susah – susah untuk buat itu ini. Tak kenang camna tok nenek dulu punya susah nak dapatkan kemerdekaan. Bila suruh tengok cerita sejarah, Pi layan tengok cerita orang putih yang tak membawa moral langsung. Aku pun tengok gak cerita camtu, tapi semua yang jadi kat diri kita nie, jangan salahkan orang lain. Semua atas diri sendiri. Bukan salah mak atau bapak. Tapi diri sendiri. Yang tak reti nak fikir sendiri.


Orang Yahudi senyum ja tengok orang Islam dah jadi camni. At least usaha jangka panjang diorang menjadi. Aku harap-harap sangat akan ada perubahan nanti. rakyat Malaysia yang cerdik pandai nie. Boleh faham sendiri. Aku bukan membebel tapi cuma luah perasaan.  Semoga kita semua dapat berubah kepada kebaikkan.

5 thoughts on “Pesta dadah! rosak anak bangsa aku sekarang…

  1. Aku setuju! tapi itu semua atas diri sendiri juga.

  2. saya dah senaraikan posting anda dalam "apa blooger tulis tentang masalah dadah" di nodrugplease.blogspot.com

  3. ibubapa berperanan untuk mendidik anak-anak supaya x terjebatk dengan gejala sosial..visit us nodrugplease.blogspot.com

  4. "Orang Yahudi senyum ja tengok orang Islam dah jadi camni. At least usaha jangka panjang diorang menjadi. Aku harap-harap sangat akan ada perubahan nanti. rakyat Malaysia yang cerdik pandai nie. Boleh faham sendiri. Aku bukan membebel tapi cuma luah perasaan. Semoga kita semua dapat berubah kepada kebaikkan."Do you seriously think that with our background, the youth is to blame? How naive your way of thinking is. With the current trends of education in its failing strait of educating the youth, you'd only blame people for having an opinion. In essence, our whole system is a failing one and you'd rather compare us to the Yahudi. So small your train of thought. The only reason and consensus for people to turn to drugs or even other recreational things is due to a common depression and as means of an outlet of stress. Your back-ward thinking is the main reason Malaysia in its right will fail. Being unable to move with the times while still holding onto your principles. Please, do research your OWN country before making assumptions. You might just be shocked in how much faith you put into our failing system. Don't be a lamb to a superficial government.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge

WP-SpamFree by Pole Position Marketing